24 Mayıs 2012 Perşembe

Portakallı İrmik Helvası


Öncelikle Regaip Kandiliniz mübarek olsun...
Genelde kandillerde tuzlu kurabiye yapıp aile ziyaretlerinde yanımızda götürürdük.Bu kez kurabiye yapacak enerjim yoktu.Helva daha pratik geldi hem çokta severim.
Hamileyken aşerirdim sürekli :) Maalesef çevremde güzel helva yapan kimse olmadığından iş başa düştü öğrendim.Aslında basit görünse de çok kötü yapanları gördüm ben, 1 kaşık bile zar zor yediğim olmuştur.Neticede irmik ve su çok malzeme değil ama yapamayan yapamıyor.Benim vereceğim ölçü tam kıvamında, siz sadece şeker miktarını azaltıp arttırabilirsiniz damak tadınıza göre...
Ben şerbetini ayrı pişirmiyorum, neden ayrı yapıldığını da anlamıyorum zaten ama yapmak isteyenler şerbeti ayrı pişirip kavrulmuş irmikle karıştırabilir.Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:

  • 2 Su Bardağı İrmik
  • 1 Su Bardağı Su
  • 1 Su Bardağı Portakal Suyu
  • 1,5 Su Bardağı Şeker
  • 3 Yemek Kaşığı Tereyağı
  • 1 Çay Bardağı Sıvıyağ

    Yapılışı:

    • Tereyağı ve sıvıyağı tencereye alıp eritin.
    • Yağın üstüne irmiği döküp rengi kahverengiye dönene kadar sürekli karıştırarak kavurun.
    • Kavrulan irmiğin üstüne önce şekeri ardından suları döküp karıştırın.
    • Suyunu çekince kapatıp servise hazırlayın, ılık iken tüketmenizi öneririm.

    Not: İrmiği Selva Portakal Aromalı kullanabilirsiniz, bu durumda 2 bardak su ekleyiniz.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder