18 Nisan 2012 Çarşamba

Tahinli Kurabiye



Tahinle büyük aşk yaşıyoruz :) İçine tahin giren her yiyeceği seviyorum.Sanırım Arap kültürümden geliyor, araplarda tahinle yapılan bir çok meze, salata var.Bugün yine tahin aşkım depreşti ve kendimi mutfağa attım bu lezzetli kurabiyeleri yaptım.Sıcağı sıcağına tarifi sizlerle paylaşıyorum.Bu malzemeleri baz alarak eklemeler yapabilirsiniz, mesela ceviz çok yakışır, susam yada fındık parçaları eklenebilir.Bunun için şekil verdiğiniz kurabiyeleri önce yumurta akına batırın ardından ceviz/fındık parçalarına batırarak tepsiye dizin.
Hamura şekil vermek biraz zor, elinizde dağılıyor gibi olabilir yanlış bişey yaptım diye panik yapmadan devam edin :)

Malzemeler:

  • 1 Su Bardağı Tahin
  • 1 Su Bardağı Sıvıyağ
  • 1 Su Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Yumurta
  • 1 Vanilya
  • 3 Su Bardağı Un
  • 1/2 Kabartma Tozu

Yapılışı:

  • Tahin, yumurta, sıvıyağ ve pudra şekerini mikserle 5 dk. çırpın.
  • Unu azar azar ekleyerek karıştırın, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek yoğurun.
  • Kulak memesi kıvamında olacak hamurumuz, elinizle şekil vererek yağlanmış tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında 10 dk. pişirin, soğuyunca tepsiden çıkarın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder