10 Nisan 2012 Salı

Balkabağı Topları



Haftasonu toplandığımız bir arkadaş grubumuz var, onlar için hazırladığım bu kabaklar çok beğenildi.Ama ben söyleyene kadar kimse kabak olduğunu anlamamıştı, yiyen herkes tarifini aldı.Bende misafirlerim geleceği gün öğlen annemle bir davete katılmıştım orada yedim tarifi aldım ve hemen akşam misafirlerime yaptım.Kabaklar tükenmeden denemenizi tavsiye ederim...
Neredeyse aynı tarifle havuç yada elma kullanarakta yapılıyor...

Malzemeler:

  • Yarım kg. Balkabağı
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 3 Paket Pötibör Bisküvi
  • 1 Su Bardağı Ceviziçi
  • Çikolata Sosu
  • 500 gr. Süt

Yapılışı:

  • Kabakları dilimleyip tencereye koyun, üstüne şekeri dökerek kısık ateşte pişirin.
  • Yumuşayan kabakları çatalla ezip soğutun.
  • Bisküvi ve cevizleri rondoda çekip ufaltın, yavaş yavaş kabak tatlısına ekleyin.
  • Şekil vereceğiniz kıvama gelene kadar bisküvi eklemeye devam edin.
  • Elinizle minik toplar yapıp servis tabağına dizin.
  • Çikolata sosu üzerindeki tarife göre pişirip ılınınca topların üstüne birer kaşık dökün.


Not: Çikolata yerine hindistan cevizine bulayabilirsiniz.
İçine kakao yada damla çikolata eklenebilir.

Elimdeki tek fotoğraf buydu, misafirler gelmek üzereyken aceleyle çekmiştim :)
Facebook sayfam için tık tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder