12 Mart 2012 Pazartesi

Yoğurt Yapımı




  Uras ek gıdaya başladıktan sonra evde yoğurt yapma çalışmalarım başladı.Asla öğrenemeyeceğimi düşünüyordum, yoğurt yapmak çok zor görünüyordu.Fakat ilk denemede başarılı oldum.Önceleri her gün 1 kase mayalıyordum taze olsun diye, sonradan 1 litre süt ile yapmaya başladım 3 gün yetiyor.Bu arada yanlışlarım oldu.Bazen sünen bir yoğurdumuz oldu, bazen süt gibi kaldı :) Deneme yanılma yöntemiyle neden mayalanmadığını öğrenmiş oldum.

Eğer süt çok sıcakken mayalanırsa sünüyor, soğukken mayalarsanız sıvı kalıyor.

  Püf noktası sıcaklığı! Eğer doğru ısıda mayalarsanız fotoğraftaki gibi katı bir yoğurt elde edersiniz.Bu sıcaklığı ölçmek için en basit yöntemi anlatıyorum; ısınmış sütten 1 kaşık alın, kaşıktaki süte parmağınızı batırıp 7 ye kadar sayın eğer hala parmağınız yanmıyorsa sıcaklığı tamamdır.Dokunduğunuzda süt soğuk olmayacak, sıcak olmalı ama el yakmayacak kadar! Ben gece uyumadan mayalıyorum sabah buzdolabına koyuyorum.

Malzemeler:

  • 1 Litre Günlük Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Yoğurt

Yapılışı:

  • Sütü ısıtın, sıcaklığını yukarıda anlattığım gibi kontrol edin.
  • Yoğurdu bir kasede çırpın, içine 1 kaşık süt ekleyip tekrar çırpın.
  • Çırpılmış yoğurdu süte ekleyin, her tarafına dağılması için karıştırın.
  • Mayaladığınız kap kapaklı olmalı, kapağını kapatın.
  • Battaniyeye sarıp 4-5 saat bekletin, bu süre sonunda buzdolabına koyun.2 saat sonra yemeye hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder