18 Mart 2012 Pazar

Pancar Salatası




Pancarı sağlıklı olduğunu düşündüğüm için sık sık tüketmeye özen gösteriyorum.Yoğurtlu salatasını bilir ve öyle yapardım.Geçenlerde Lezzet Dergisinde bu tarifi gördüm hemen denedim.Ben çok beğendim değişik bir salata oldu.Böyle değişik, renkli bir salata yapmak isterseniz deneyiniz ;)

Malzemeler:

  • 1 Adet Pancar
  • Yarım Bağ Roka
  • 2 Tatlı Kaşığı Susam
  • Limon
  • Zeytinyağı
  • Tuz

Yapılışı:

  • Rokaları temizleyip sirkeli suda bekletin.
  • Pancarı kabuklarıyla haşlayın. mümkünse buharda haşlayın.
  • Susamları teflon tavada rengi değişene kadar kavurun.(yağsız)
  • Tabağa yıkanmış rokaları dizin, üzerine pancarı soyup dilimleyin.
  • Limon, zeytinyağı ve tuz ile sos hazırlayıp dökün, son olarak susamı serpin.


Not: Pancar haşlanırken suyuna sağlığa zararlı bir madde olan nitrat bırakıyor.Bu sebeple buharda haşlamanızda fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder